pondelok 29. septembra 2014

Pred odletom

Je 29.9.2014, pár minút po polnoci, a po necelých dvoch týždňoch od príletu som si našiel chvíľu času na blog. Resty ostali, takže sa do toho môžem naplno pustiť.

Odlet do Kanady sme pred niekoľkými mesiacmi naplánovali na 17.9.2014, pragmaticky sme si chceli užiť leto na Slovensku, ktoré bolo extrémne oblačné a upršané, takže z plánovaných výletov a slnenia sa na Zlatých pieskoch ostali len idei a sny, čo však vôbec nevadilo. Predsa, zabaviť sa dá aj inak, napríklad prípravou na Kanadu. Ako som už spomenul, všetci z našej malej dobrodružnej skupinky dostali víza, k 31.8.2014 dali výpoveď a začali sa pripravovať na odlet z neďalekej Prahy.

Čo všetko som zariadil pred odletom ja?

  • Bankový účet.
účet u komerčnej banky som si po príchode poslednej váplaty zrušil. Rozhodol som sa takto z dôvodu, že účet využívať nebudem, no poplatky za jeho vedenie zaplatiť musím. 72€ za rok vedenia a nevyužívania rozhodli. Na druhej strane som bez "slovenskej" karty ostať nechcel, takže som si zriadil účet u jednej z "internetových" bánk, ktoré majú vedenie zadarmo. Na tento účet potom putovala istá rezerva. Pozn. tí z Vás, ktorí podobné rozhodnutie urobia, dajte si dostatočnú časovú rezervu, nakoľko bankomatová karta Vám príde až o niekoľko dní (mne za 10 pracovných dní od založenia účtu)



  • Generálna plná moc + pošta

Veľmi dôležité, vraj. Previedol som moc na rodinných príslušníkov, nakoľko za dobu pobytu v Kanade sa môže udiať čokoľvek a zbytočne sa stresovať kvôli nejakému neznámemu dôvodu fakt nechcem. Takže cesta na matriku a 3 kópie overení, keby náhodou niekto nevyhnutne pýtal originál, aby bolo navyše. Pozor, pošta má svoje vlastné tlačivo, ktoré treba vyžiadať priamo na pobočke. Verím, že nebude potreba nič z plnej moci urobiť, no keby náhodou motyka vyvetlelila, som pripravený.


  • Medzinárodný vodičský preukaz

Vydanie na počkanie, viac menej bezcenný dokument maximálne nepraktickej veľkosti. Cena 6€. Ak sa zíde super, ak nie nič sa nedeje.


  • Peniaze

Otázka peňazí je vždy citlivá. Možností je viacero. Prevod medzi bankami za poplatok. Paypal ako nástroj prevodu. Poprípade ponechať si na účte a vybrať v kanadskej banke. Tieto "bezhotovostné" možnosti sú preferované. Otázny je poplatok, aký dajú pri prevode kurz, čo v prípade väčšej sumy môže vystúpiť na sumu niekoľko dostatok €. Druhý prípad je, že si peniaze vezmete v hotovosti so sebou. To so sebou nesie riziko a nikto nechce mať niekoľko tisíc Eur v peňaženke. Podľa mňa však výhodou tejto metódy je, že si peniaze zameníte v Kanade za lepší kurz aký Vám ponúkne banka. Rozhodnutie je na Vás, no ak si banka vezme 100€ ako percento prevodu, je na zamyslenie, čo je výhodnejšie. Prípadne ak tých 100 € získate lepším kurzom v Kanade, prečo nie?


  • Lieky

Lieky si do Kanady treba vziať bezpodmienečne. V lekárni predajú lieky na všetko (okrem antibiotík). Priznám sa, že som neskúmal koľko stoja lieky v Kanade a či sa dá zohnať ekvivalent všetkých dostupných liekov. S Miškou sme do liekov vrazili 130 €, čo je kotol peňazí, no sme pripravení na všetko, od popálenín a rezných rán, cez chrípky, nádchy až po dezinfekciu. Nechal som si poradiť od milej pani farmaceutky, ktorá ma "vybavila" všetkým dostupným. Za lieky to je veľa peňazí, no radšej ich naspäť donesiem domov, ako by mi mali v Calgary chýbať a ja ich musel kupovať o X% drahšie.


  • Doklady

Všetky doklady, víza, poistenie proste všetko som si okopíroval, zavesil na bezpečné virtuálne miesto, keby v prípade straty, či niečoho horšieho bola na mieste minimálne fotokópia.


  • Telefón

Keďže jeden slovenský operátor ponúka služby - čo pretelefonuješ, zaplatíš, kartu aj paušál som si nechal, aby mi ostalo slovenské číslo.

Ach, koľko pragmatických rozhodnutí som urobil :) Myslím si, že som zabezpečil všetko nevyhnutné, čo by sa v mojej neprítomnosti mohlo udiať a nemalo katastrofický dopad a zároveň zabezpečil do sveta všetko potrebné. Prípravu som nechcel podceniť a verím, že sa tak stalo. Čo sa má stať sa aj stane, tak budem ready (pripravený).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára