nedeľa 5. apríla 2015

29. týždeň v Calgary (30.3.-5.4.2015) Boris má office job! Dane a jar!

V Calgary máme komfortný spôsob žitia, budúci rok nás čaká Zéland a to bude veľké dobrodružstvo, ktoré bude mať s komfortom pramálo spoločného. Tak som sa rozhodol do toho (ako to ja viem) poriadne zahryznúť, rozčítal som knihu, na FB som sa zaradil do skupín a sledujem a získavam informácie čo a ako, aby som bol pripravený na to čo ma čaká a to ani len netuším čo bude, takže som z toho zvláštne šťastný!

marcom prichádza nielen čas pekného, slnečného a hlavne teplého počasia, ale i čas daní. Byrokratické sračky a nezmyselnosti, ktoré normálnemu človeku nedávajú niekedy žiadnu logiku však v dnešnom svete treba riešiť. Riešili ich Boris s Dušanom, teraz ich riešim ja s Miškou. Daňové priznanie sa podávať musí a z Kanady sa vybavuje neľahko, takže sme touto noblesnou úlohou povereli našich blízkych. Problémom nie sú príjmy z malého Slovenska, ale naloženie s príjmami z Kanady a niekto dokonca rieši situáciu prijmov zo zahraničia a zahraničia! Nejako sme sa s tým všetci popasovali, Miška dokonca volala do Čiech na Finančný úrad. Som zvedavý. Otázku daní sme riešili aj tu v Kanade, primárne však otázku vrátenia daní, nakoľko na ne máme nárok ako dočasná zahraničná pracovná sila. K tomu je potrebné zohnať účtovníka a zaplatiť mu od 30 - X dolárov, alebo sa hecnúť a využiť jeden z online produktov či aplikácii, kam sa vpisujú údaje o prijímoch a odvodoch za rok 2014 a ktoré sú v prvom rade zadarmo! Facebook aj google ponúkal rôzne verzie toho, čo sa dá a nedá robiť, či sa to dá poslať online, alebo nie. K tomu sa pridali rôzne interpretácie a možnosti, u ktorých šlo zaškrtnúť viac ako jedna možnosť. Po boji sme sa nakoniec všetci dostali k výsledným formám, ktoré som bol vytlačiť a poslať na zberný úrad pre spádovú oblasť Alberta, do Winnipegu. Do troch mesiacov by nám mali prísť šeky s vrátením dane.

Pre zvedavcov - vrátenie dane nie je u všetkých rovnaké, ale líši a diferencuje sa na základe niekoľkých faktorov:
  • počet zamestnávateľov
  • akú daň odvádza váš zamestnávateľ
  • ako dlho ste pracovali v zdaňovacom období
  • typ pobytu (víza) v Kanade

Hlavnou udalosťou tohto týždňa je pán Boris, ktorému v ATB Financial (bankový ústav) ponúkli office job! Konečne! Po dvoch kolách pohovorov, overení odporúčaní sa mu to podarilo, vzali ho a týmto pádom mu smerujem veľkú gratuláciu. Držím palce Borko, nech sa ti darí, ukáž im slovenského ducha! Boris vzal túto novinku zodpovedne a okamžite ako zistil, že ho berú dal výpoveď, čím získal týždeň voľna na prípravu a študovanie a trénovanie programov, ktoré bude používať.


V pondelok sme sa boli s Miškou trochu po meste prejsťm zašli sme do Wurstu vrátiť tričká, ktoré nechceli, zbehli sme ku mne do práce, kde som zistil, že už budem robiť iba “nočné” (každý deň budem zatvárať, čo je pekne na …. hovno!), no potešil ma deň s Mišiakom a krásne počasie. Bolo príjemných 18 stupňov, takže na slniečku to v kľude išlo v krátkom tričku. Jar sa však dlho neohriala a nasledujúce dva dni snežilo. Nie celé dni, no nastal rapídny pokles na nulu a počasie sa citeľne opať schladilo. Dnes je nedeľa a už vyše dvoch dní s prestávkami sneží. Zima nám ešte evidentne nechce povedať: “Bye, bye!” Dušan s Borisom jej odkázali jasný palec hore, zbalili veci a šli si to rozdať s čerstvým snehom na Sunshine!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára