štvrtok 25. decembra 2014

13. týždeň v Calgary (8.-14.12.2014) - Blížia sa Vianoce

Katastofa. Hotová katastrofa. Takto predsa zima vyzerať nemá, no napriek tomu je to hrozné. Asi som mal ísť fakt niekam do hôr kde je 8 mesiacov sneh, aby sa môj chtíč po snehu vybláznil a vybúril a ja mal konečne pokoj. Ručička teplomera ukazovala celý týždeň (okrem nedele) nad 0 stupňov, dokonca mi jeden kolega hovoril akýje šťastný, že máme Chinook (čo je jednak názov najväčšieho obchodného centra v meste) – teplý suchý vietor vejúci z východu zo Skalistých hôr. Je fakt, že pohľad z okna je každý deň niečo krásne – čistá obloha zaliata slnkom bez jediného mráčika. Každý deň, niečo úžasné. Začínam sa prispôsobovať faktu, že zima tu bude suchá, teda na haldy snehu môžem s kľudným svedomím zabudnúť. Hádam aspoň pôjdem na hory...

Po mojom melancholicko-deprimujúcom úvode sa poďme spoločne pozrieť na ďalší týždeň, ktorý naša malá skupinka strávila v kanadskom Calgary. Najväčšou novinkou uplynulých dní je nová práca, ktorú si Miška našla. V pondelok začala pracovať v írskom podniku/pube, kam sme zvykli chodiť na pečené krídla. Mišiak nafasoval novú čiernu uniformu, od hlavy po päty je vyobliekaná a ja jej budem držať palce, aby sa jej v novej práci páčilo a bola spokojná.

Netrvalo dlho a referovala mi prvé novinky z práce. Na začiatok bude dostávať menej hodín, čo jej bolo argumentované tým, že je nová a pokiaľ nebude zaučená bude to takto naďalej. V práci ju učí Kanaďan Chris, čo je pre jej angličtinu skvelá správa, no na večernej zmene pracujú Filipínci, čo už tak dobré nie je, keďže medzi sebou komunikujú v rodnom jazyku a ich anglický prízvuk je extrémne silný. Toto prvotné obdobie treba preklenúť a o pár dní bude lepšie. U mňa klasika, pohoda v práci, pondelky robím do záverečnej a už o desiatej sme iba upratovali.

Utorky robím po novom, keďže mám v nedeľu voľno. Šéf zvykne mať voľno, takže robím s Waltrom na pizza oddelení, čo je fajn, trochu zmena a zas sa učím nové veci. Môj mladý kolega Gary robil na GM, takže som mu pomáhal iba príležitostne. Walter je sous chef a je dôležitou súčasťou celého motora v kuchyni. Ako osobnosť je taký nemastný neslaný, pomerne ťažko sa s ním komunikuje, takže sa snažím väčšinou naše debaty smerovať ku kinematografii, športu a všeobecných témach.

Vianoce sa blížia nezadržateľne rýchlo a my sme si v stredu s chlapcami povedali, že urobíme vianočný nákup. Namierili sme si to do Walmartu  a eko-štýlom nakúpili základné ozdoby, aby aj náš malý calgaryiský byt bol vianočný. Kúpili sme teda asi metrový umelý stromček, girlandy, svetlá a musím povedať, že keď sa všetci zapojili, tak to tu skutočne vyzerá veľmi dobre, vianočne! J Tento týždeň som na moje vlastné prekvapenie nepiekol žiaden chlieb a nevaril žiadne jedlo! Chalani zháňali helmu, nakoľko vo štvrtok nastúpili do novej roboty, resp. do novej firmy, no stále obaja makajú na stavbe.




Záver týždňa prisišl a ja som sa opäť chystal na nápor. Grant mi posunul šichtu, takže som išiel na tretiu. Ráno som veľmi chcel ísť do fitka, no nepremohol som sa, aby som vstal skoro a potom som kupoval darčeky pre rodinku aj pre môjho Mišiaka. Borci išli po práci na koncert Lenzman-a, chcel som ísť s nimi, no vedel soom, že v práci mám byť v sobotu na jedenástu a domov som prišiel uťahaný neskoro po polnoci, takže som sa rýchlo najedol a upadol do kómy.

Tragédia vstávania v sobotu ma opäť postretla. Ťažko sa mi preberalo, vstávalo, dal som si iba cereálie a frčal do Bocce. Rýchla ranná prechádzka a kávička od susednej firmy ma však rýchlo prebrali a bol som pripravený. Pripravené boli aj zásoby, s Garym sme tentokrát urobili skvelú prípravu a piatok aj sobota prebehli bez väčších problémov.

V nedeľu som sa prekonal a išiel som pred obedom do nášho malého fitka, kde som na moje nemilé prekvapenie narazil na 3 ďalších ľudí, ktorí sa tam motali a cvičili, takže som zabehal na stroji a tým bolo moje cvičenie vybavené. S Mišiakom sme zbehli na vianočný nákup potravín do Superstoru. Pripravil som zoznam na kapustnicu, koláče, kúpili sme kapra, takže mega! Pripravujem niečo fajnové a jednoduché aj napiecť, tak som sám zvedavý ako to dopadne. Po jedení pizze a pasty trpím nedostatkom bielkovín, čo som plánoval napraviť, takže v našom košíku skončilo pol kila mletej hovädziny a spolu s pánom Pohlreichom sme ugrilovali 4 krásne hamburgery, takže na večeru sme sa k filmíku k obrovskej spokojnosti do popuku najedli.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára