štvrtok 25. decembra 2014

14. týždeň v Kanade (15.12.-21.12.2014)

Posledný týždeň pred Vianocami nemám vianočnú náladu. Napriek tomu, že máme pekný stromček a ozdoby, napriek tomu, že je mesto vysvietené, chýba mi sneh a to dosť intenzívne. Pri kopách snehu mám falošný pocit kľudu, relaxu, pohody a najmä – sneh pre mňa predstavuje zimu. Mnoho ľudí ho tu hejtuje („nemá rado“) mne veľmi chýba a dúfam, že na Vianoce aspoň trochu nasneží a teploty pôjdu pod bod mrazu.

Pondelok sme s Miškou vstávali spolu a po raňajkách sme upratali celý byt ako sa patrí, jednak tu bol bordel a jednak pred Vianocami by sa patrilo. Miška ma voľno a ja som išiel na piatu do práce, šéfino ma poslal domov skôr (po polnoci) keď zistil, že druhy deň idem na 11-tu ráno, čo ma ako obyčajne nasralo. Málo spánku mi problém nerobí, no napriek tomu som musel odisť skôr. Mišiak ešte nespal, tak sme trochu podebatili a ja som spapal moju pizzu. Od maminy som dnes dostal krásny Vianočný balík, ktorý má maozaj potešil. Okrem sladkostí mi rodičia poslali domáci cesnak, majoránku a sušené hríby, ktoré musia byť vo vianočnej kapustnici!






Utorok. Do práce sme s Miškou vstávali spolu, obaja sme začínali o jedenastej, takže sme po troch mesiacoch vstávali spolu, dali si raňajky, čo bolo príjemné, pustili koledy a frčali spolu. Dnes, ako posledných pár dní a najmä, po poslednom víkende, kedy bolo extrémne busy (veľa roboty – veľa zákazník) to pokračovalo a ľudia chodili cely týždeň, čo je ideálne pre biznis. Predpokladám, že to boli vianočné firemne partičky a ľudia odchádzajúci na sviatky. Jednoducho každý večer bola reštaurácia plná, dosť roboty. Skvelé! Takto sa mi to páči! Štyria ľudia na troch pracoviskách dokážeme nasýtiť celú reštauráciu,

V stredu som mal voľníčko a doriešil som posledné záležitosti ohľadne darčekov na Vianoce. Mišku som chcel potešiť, tak som zohnal dva lístky na celosvetovú premiéru Hobbita, tretieho dielu z dielne Petera Jacksona, dokonca som našiel miesta so špeciálnymi sedadlami, ktoré vytvárajú novú dimenziu pozerania a to inkorporáciou pohybov sedadla do deja, tzv. D-box-y.



Bolo to roboty získať tie lístky , ale na poslednú chvíľu sa mi to podarilo. Lístok je cca o 10 CAD drahší ako normálny lístok, ale stálo to za to, jednak kvalita 3D prevedenia, jednak zážitok z D-box sedadla a samozrejme i kvalita snímky. Pána prsteňov však stále považujem za lepšiu trilógiu ako Hobbita.



Dnes, 17.12.2014 to sú presne 3 mesiace, čo sme v Kanade!

Štvrtok a opäť prácička a znovu biznis ako sa patrí. Očakával som slabší nával s tým, že som sa poučil a urobím poriadnu prípravu na víkend. Večere však opäť prekvapili a v piatok večer moje zásoby mleli z posledného. Na sobotu som teda šefinovi navrhol, že prídem skôr do práce, aby som si urobil dodatočné prípravy, no počas dňa mi písal SMS, že každý niečím prispel a urobil, tým pádom som nemusel chodiť skôr. Frčal som do práce na tretiu a do šiestej som stihol viac menej všetko nevyhnutné, no prekvapivo sa ukázalo, že sobota z minulého týždňa sa neopakovala. Prekvapený som neostal iba ja, ale všetci v kuchyni. O desiatej večer som mal všetko popratané a dokončoval som malé prácičky za čo si ma šef doberá a začína ma to pekne štvať. Viem, čo mám robiť, takže mi to netreba 18krát pripomínať. Moje ego potom nie je úplne pokojné.



Nedeľa a druhý deň voľníčka tento týždeň, veľmi som chcel ísť cvičiť, no nedonútil som sa ani za toho pána. S chlapcami sme pozerali NBA, tentokrát Toronto hostilo Borkov obľúbený New York Knicks a tým sa veru túto sezónu nedarí a Torontu bez väčších problémov tri body nechali. S Miškou sme išli na prechádzku do mesta, vybavili opäť faktúrku na mobil vo Fide a cestou domov ma stretol český Ježíšek a ... pod stromček dostanem krásny darček, no o tom, až budúci týždeň. Ako už dlhodobo pociťujem, mám akútny nedostatok mäsa, tak som dnes upiekol tri veľké kuracie stehná so zemiakovou kašou, k tomu sme urobili domáce zemiakovú cesto a uvarili šúľance s makom a spolu s Miškou sme dnes započali vianočne prípravy. Urobili sme cesto na linecné kolieska a vanilkové rožteky, ktoré zajtra upečiem. Ozaj, aby som nezabudol, zajtra musím skočiť okrem fitka do obchodu kúpiť papier na pečenie a aspoň dva vanilkové struky, aby boli koláče kvalitne dochutené. Tretí koláč, na ktorý sa chystám je nepečená kokosová roláda, a to bude výzva!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára