sobota 17. januára 2015

16. týždeň v Calgary (29.12.2014 - 4.1.2015) - Vitaj rok 2015

Je sobotné ráno 17.1.2015, pijem čerstvú kávu a s odstupom času sa opäť venujem blogu. Vonku svieti slniečko, teplota sa pohybuje okolo nuly, takže Kanaďania odkladajú zimné veci, hehe. Chalani sú v práci, Miška spí a ja si užívam chvíľu pohody, ticha, kľudu a vône kávy. Do rytmu písania mi hrá Netsky a počúvam pohodový drum&bass. Toť moja reflexia. Iste, niečo ma aj trápi, napr. Kam na dovolenku, či kde budem o rok, no to momentálne hádžem za hlavu a nechávam sa unášať prebiehajúcim momentom a zvukom bitia mojich prstoch po klávesnici.

Nový týždeň začal opäť heslom mojich kanadských kolegov, „Another day, another dollar“ (ťažko hľadám slová pre ideálny preklad, niečo ako ďalší deň, ďalší dolár =práca a peniaze). Zaujímavé vysvetlenie ponúka wiki slovník, ktorý túto frázu definuje ako odkaz na rovnováhu a balans v živote, rutinu, „normálnosť“.  Miška aj chalani mali dnes voľno. Každopádne som sa premohol a doobeda som naklusal do fitka a dal si pekne do tela. Je to vyslobodzujúci pocit, keď ste sami vo fitku, po celom priestore duní Kontrafakt a keď z tela dostanem prebytočnú energiu. Na piatu som tradične nastúpil v práci a nemilo som zistil, že skracujeme otváracie hodiny, dohromady o 15 hodín týždenne. Či sa tento príkaz stane trvalým alebo nie sa nedá povedať, no podobný krok som očakával od managementu už dávnejšie. Sám som zvedavý, ako na tom budem s hodinami. Namiesto o jednej ráno sme robotu skončili už o jedenástej, no na moje sklamanie prišiel malý liek v podobe čapovaného pivka s kolegami, podebatovali sme. Verím, že to nebolo naposledy a niečo podobné ešte spáchame.

Utorok bol posledným dňom pred Silvestrom a rozmýšľali sme kam pôjdeme. Rozhodnutia sa ujal Dušan ako zakladajúci člen Party shit approved formácie a ten zúžil výber na dve lokality, Night Owl, rockový klub alebo National, bar, pub a reštaurácia v jednom. Všade sa požadovalo vstupné, resp. lístok, niečo ako ohňostroj na námestí tu nie je, takže bar bol jednoznačná voľba. Rozhodnutie nakoniec padlo v prospech Night Owl, kde majú byť rockové kapely, takže bude dobre. Dohodli sme sa aj s Nojpom a Heňou, že prídu k nám a pôjdeme tam spolu. Ozaj, aby som nezabudol, v utorok som odatestoval reštauráciu Bali, síce iba ich polievkou, ale stála za to. Bali je vietnamská reštaurácia, kde je jednou z hlavných ingrediencii kokosové mlieko. Polievka bola hovädzí vývar s kúskami hovädziny a kokosovým mliekom, bambusovými výhonkami, zeleninou a rezancami. Pol litra polievky za 10 CAD, ale stálo to za to, nepochybne tam určite pôjdem na večeru.

Stredu mám tradične voľníčko, dnes je Silvester, chalani sú stále doma, ešte nerobia tento týždeň, no Miška musí zarábať cash, tak šla. Večer má prísť Tomáš s Heňou, chceli sme niečo pripraviť, tak sme s Dušom a Borkom urobili jednoduché jednohubky, aby bolo do čoho zahryznúť. Silvestrovali a popíjali sme už od obeda. Heňa večer doniesla nejaké pečivko a koláče, takže hladní sme neboli, popilo sa a pred desiatou sme vyrazili do Night Owl. Miška končila o jedenástej, tak som bol počkať a nasmerovali sme si to rovno do klubu. Ako poctiví Slováci a Češka sme to potiahli do záverečnej, čo v Kanade predstavuje 02:00 a po druhej vám tu už nedajú ani pivo. Tak som sa pohádal s barmanom a ten mi slušne vysvetlil, že zákony im zakazujú podávať alkohol. Toto mi bolo v práci vysvetlené tým, že by Kanaďania pili stále, keby obmedzenie podávania alkoholu neexistovalo, čomu ja neverím, no ale čo už. Barmana sa mi nepodarilo ani podplatiť, čo som celkom rád, a o pol tretej sme s Mišiakom odchádzali z Night Owl ako poslední dvaja zákazníci a stačilo mi. Musím povedať, že mega akcia, obaja chalani boli úspešní v zmysle „Made in Canada“, takže novoročná akcia sa nadmieru podarila.

Štvrtok sa do roboty veru nikomu nechcelo, Nojpo začínal už o pol jedenástej, potom Miška a ja som išiel na tretiu. Obaja sme končili o jedenástej, takže som Mišiaka vyzdvihol a išli sme spolu domov. Roboty je v tomto ponovoročnom a povianočnom období málo, ľudia sú vyhádzaní z peňazí, splácajú kreditné karty, takže biznis sa tomu nechcene prispôsobí.


Víkend prebehol bez problémov na všetkých frontoch, chalani doma ešte oddychujú, v reštauračnom biznise práce veľa nie je, takže každý sa snaží tváriť, že niečo dôležité robí, navyše s Novým rokom má veľa ľudí asi predĺžený víkend, takže mesto je prázdne, rovnako aj stoly barov a reštaurácii. V nedeľu bol Boris v Talizmane na basketbale, po prvýkrát od príchodu do Calgary. Podľa jeho vlastných slov čakal niečo lepšie, no zahral si, zahádzal si, takže bol spokojný. Nabudúce musím ísť s ním.

Na záver toho týždňa napíšem moje predsavzatie, a tým je chodiť skôr spať a skôr vstávať z postele, aby som si rána urobil produktívnejšie a prestať s tým, že sa rozhýbem o jednej poobede. Sám som zvedavý, ako toto dodržím.

Šťastný a úspešný nový rok 2015 Vám prajem, milí priatelia čitatelia!



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára