utorok 27. januára 2015

18.ty týždeň v Calgary (12.1.-18.1.2015)

Ceny benzínu ma neprestavajú prekvapovať. Tento týždeň v utorok klesla cena pohonných látok s najnižším oktánovým číslom pod 80 centov za liter, čo je cca 0,50 € (dokonca cena ďalší týždeň klesla na 75 centov) . Pre dokreslenie kontextu môjho prekvapenia: v septembri, kedy sme prišli sa ceny pohybovali okolo 110 - 130 centov za liter, v závislosti od čerpacej stanice – smerom k centru/na frekventovaných uliciach ide cena vyššie, niekedy i o 10 centov. Odborníci však tvrdia, že tento pokles je oproti pôvodnej hodnote len dočasný a spôsobený aktuálnym stavom s udalostí s ropou na svetových trhoch a cena pôjde opäť hore. Napriek tomu je zaujímavé vidieť, že benzín môže klesnúť o 33% v priebehu 4 mesiacov. Hádam súčasná cenová línia vydrží do konca leta, aby sme cestovali za „lacnejšie“!

Nový týždeň začal tradične neskorým vstávaním, no ako Miška poznamenala, nemám sa čo čudovať, keď chodíme posledné tri týždne spávať medzi druhou a pol piatou. Tak sa teda nečudujem. Inak klasika, zas som vstal neskoro, žiadne fitko, do práce som išiel skôr, už na tretiu (zatvárame o desiatej). Ľudí je stále málo, situácia sa nemení. Walter-a (zástupcu šéfa) som sa pýtal na voľno a dovolenky, sľúbil mi, že mi dá dva dni za sebou, čo je super, neodpustil si však blbú poznámku o tom, že som jediný, kto má voľno podľa toho kedy mi to vyhovuje. Postupne si však potvrdzujem pravdu v tom, že kto sa nepýta, nič sa nedozvie, tak som sa opýtal, však prečo nie?! Miška ma prišla vyzdvihnúť z práca, mala chuť na dobrý hambáč, tak sme zašli do „nášho“ podniku, nemecky orientovanej reštaurácie,  Wurst (rovnakí majitelia ako Bocce). Ja som si dal 10 oz (cca 280 g.) steak s hranolkami, tak sme sa natlačili dobrou hovädzinkou. Škoda, že som si to neodfotil. Anyway, Miškin stratený kabát sa našiel, tak sme ho išli z Wurstu vyzdvihnúť. To bolo radosti v očiach, slečna splnila, čo sľúbila a domov sme sa vracali nasýtení a s kabátom.

Utorok, práca opäť s Waltrom na pizze, myslím si, že je so mnou spokojný. Na kijiji máme uverejnený inzerát od novembra a dnes prišiel prvý záujemca o prácu na pohovor. Vyzeral mlado, tak som zvedavý, či ho vezmú alebo nie, keďže nemáme problém všetko stíhať v aktuálnom počte. No ak jeden človek vypadne (choroba/dovolenka), bude to drsné. Šéf mi povedal, že napriek tomu, že odišli dvaja kuchári, hľadá iba jednu náhradu. Dnes išlo všetko ako po masle, o ôsmej som mal všetko porobené a frčal som domov. Hecol som sa a uvaril som ľahkú toskánsku polievku, čo je paradajková polievka, no nie z pretlaku, ale celých paradajok, chleba a čerstvej bazalky. Celé obarené paradajky (bez šupky a jadierok), sa na cibuli a cesnaku 15 minút varia, pridajú sa suché tenké plátky chleba (ideálne talianskeho) + vývar a polievka sa  ponechá spolu asi 20 minút povariť. Bazalka  na záver a hotovo, na moje prekvapenie bola super a za hodinku teplá polievka? Sečkóó.

V stredu som mal opäť raz dovolenku, ktorú som tentokrát využil naplno. Stredisko Mt. Norquay v Banffe ponúka jednu stredu v mesiaci celodenný skipass (9-4) za 2 CAD-y a Nojpo chcel ísť, tak sa dala dokopy skupinka 5 ľudí a išli sme. Dušan s Borisom mi požičali celú výbavu, tak som sa rozhodol šancu využiť a neľutujem. Doska ma chytila, stál som na tom síce prvýkrát, no na tretíkrát na kopci som dokázal už zjazdiť celý svah bez pádu, čo je myslím úspech (napriek tomu som sa vracal domov celý boľavý). Počasie vyšlo krásne, fakt mega, pridám aj nejaké to foto. Večer som ešte zmákol navariť francúzske zemiaky a na to aká to je rýchlovka sa mi to podarilo na jednotku.

Vpravo svah, na ktorom som sa celý deň učil krotiť dosku!


Nojpo a môj kanadský úsmev!



Vstávanie ďalší deň sa ukázala ako pravá celotelová bolesť, hehe, do práce som vstal som ako po vojne, dobitý, svalovica na celom tele, som zvedavý ako zvládnem robotu. Robota však v kľude a všetko v pohodlnom tempe, boli aj ľudia, takže sa sťažovať určite nemôžem. Dnes bola špeciálna ponuka v nemu, kolega Derek urobil špecialitu. Skvelú pastu (ramen), škoda, že som ju neodfotil, Derek sa fakt vyznamenal, tak vynikajúce jedlo som dlho nejedol. Stručný opis: špagety na vývare z húb shitake a prerastenej slaninky, k tomu rappini a čerstvá pažítka, 2 krevety z vývaru a plátky nemeckej slaninky Speck, no čistá panenská nádhera!

Víkend bol ako inak zas o robote, v ktorej som začínal o tretej. Tieto rána, keď nechodím do roboty tak sú veľkou stratou času (čo je ako inak moja chyba) - vstať skoro neviem, nič neurobím, no aspoň si dám v kľude obed a raňajky a frčím. Piatok bol super, takmer všetko bolo pochystané, takže večerný nápor sa bez problémov zvládal, zákazníkov sme mali dosť, nikto sa nemôže sťažovať.

V sobotu sa mi na moje vlastné prekvapenie podarilo vstať už o desiatej. Drgol som do mojej "starej" vedľa mňa, tá na mňa zavrčala, tak som ju nechal spať, uvaril som si čerstvú kávu a rozpísal som blog, vonku svieti slniečko, teplota je príjemných -2, no čo vám budem hovoriť, ideálne sobotné ráno. Posledných pár dní pozeráme nejaké dovolenky, ideálne v Karibiku, all inclusive, ale ceny sú mega drahé, v priemere to ide okolo 2500 CAD na izbu v Mexiku v Cancune na 10 dní. Už týždeň trápim internet mojimi žiadosťami a hľadám ideálnu dovolenku. Do úvahy s Mexikom pripadajú Dominikánska republika a Kuba, čo sú podľa viacerých zdrojov najlacnejšie karibské dovolenkové krajiny, no zatiaľ to tak nevyzerá. Asi mám inú predstavu o lacnej dovolenke. Hádam nájdeme niečo lacnejšie, aby sme mohli ísť konečne po X rokoch spolu niekam sa válať v piesku. Walter z práce mal pri mojej žiadosti o 10 dní zas blbé poznámky, no toto začínam ignorovať. Pomaly, ale isto!

Po práci sme sa stretli s kolegami na pivku a aj Kanaďania sa vedia pekne zabaviť a rozbiť. Akcia sa pekne sa to pretiahla, nakoniec som ľahol do postele niečo pred šiestou a vstával o druhej poobede, no mám voľno, takže ma nič netlačí. Dlho sme s Miškou spali, takmer do druhej. Pokecali sme na skype s Miškiným bratom Lukym a jeho priateľkou Haničkou, obaja sú ukecaní, ako všetci Česi, prebrali sme, čo je nové a jednoducho sme si vychutnávali pekný deň. Pozreli sme nový film s Danzelom  Washingtonom „The Equalizer“, no moc nás to neoslovilo, Denzel rozbil takmer celú ruskú mafiu v Amerike kvôli 9800 dolárom a samozrejme, jeho princípom; typický americký akčný B-čkový film, trochu sklamanie od Denzela, že vzal takúto ponuku. Večer došli z kopcov kanadských hôr Dušan s Borisom, ktorí sa boli spolu s Heňou tiež vyšantiť a prevetrať svoje dosky a veľmi chválili si. Čo viac si želať? Viac, viac, viac!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára