pondelok 9. februára 2015

20. týždeň v Kanade (26.1-1.2.2015)

Život vie byť veľmi zaujímavý, ako som písal na začiatku tohto blogu. Momentálnou novinkou, ktorá nás pantá je v zmysle nemožnosti ostať v Kanade, vyskúšať zas niečo nové, preto sme sa s Miškou rozhodli pokúsiť sa o získanie pracovných víz na Nový Zéland, kde krajina ponúka rovnako 12- mesačné víza pre mladých ľudí. To je ďalšia jedinečná šanca a splnenie cestovateľského sna a spoznanie kultúry, nie z dovolenkového rezortu, ale z pohľadu človeka, čo tak bude skutočne žiť. Síce iba na rok, no predsa. Jediný problém bude získanie víza, pre Slovensko je určených IBA 100 miest a minulý rok sa kvóta minula za 3 minúty, takže to bude veľmi, veľmi ťažké no verím, že sa to obom podarí a takto o rok budem písať blog z opačnej strany našej krásnej zemegule.

Dneškom začína už dvadsiaty týždeň nášho pobytu v Kanade a momentálne hodnotím toto obdobie ako „prechodné“. Prechodné medzi zimou, ktorá mám pocit ani poriadne nebola a jarou, ktorá však ešte neprišla. Teploty sa veľmi hýbu zo dňa na deň, od +10 po -15 takže je to také nijaké, navyše s rozhodnutím dovolenky a Nového Zélendu som musel prehodnotiť priority a neinvestovať do snowboardovej výbavy.

Pri pohľade na zmenený pracovný rozvrh, kedy som v práci okrem utorku, vždy do noci, mi nebolo bohvie ako. S príchodom Tylera som očakával aspoň minimálnu zmenu k lepšiemu, tá prišla, no naopak, k horšiemu. Miesto toho, aby sa mi z práce podarilo vypadnúť skôr, budem mať šichty ešte horšie, piatok i sobotu až do záverečnej, čo ma vôbec neteší. Rána musím tým pádom nejako využiť, inak budú iba stratou času. Po novom mám dve motivácie, respektíve aktivity, ktorým sa chcem do odchodu do práce venovať. Prvou je začať zas makať vo fitku, kde som už dobrých pár týždňov nebol. Fitko mám zadarmo a je v našom dobe, takže sa na to musím naučiť. Podľa mnohých zdrojov, trvá návyk 21 dní, takže po troch týždňoch by sa mi v mozgu mohol vytvoriť nejaký ten vzorec správania sa.

Druhým spôsobom, ako vyplniť čas je ruština. Doniesol som si so sebou knihy a plánujem ich využiť, opäť sa trochu intelektuálne posunúť vpred a myslím, že učiť sa cudzí jazyk je na to ako stvorený. V práci debatujem po anglicky, počas doobedia si tu budem štebotať „pa rúsky“.

Aby toho nebolo málo, tak pokiaľ bude čas a chuť chcem čítať anglickú beletriu, jednak kvôli gramatike, jednak kvôli rozšíreniu slovnej zásoby. Do toho každé ráno ako tak poupratujem byt, minimálne kuchyňu stíham. Jediným a najväčším problémom celej mojej teórie samorealizácie je čas, presnejšie čas, kedy sa budem budiť a vstávať, aby som to stíhal spolu s prípravou do práce. Nemôžem si dovoliť vstávať o pol dvanástej, to stíham akurát prd! Takže je čo robiť a na čom pracovať.

Medzi novinky ďalšieho týždňa radím na prvé miesto drastickú zmenu v pracovnom rozvrhu Mišiaka. Kolegyňa Coleen dostala výpoveď a kolega Chris si ju u šéfa vypýtal na obedné šichty, takže  začína pondelok – piatok, každý deň na 6 hodín. Je to super, nakoľko má víkendy voľné, no na druhej strane s mojimi šichtami (hlave poobednými) sa takmer celý týždeň neuvidíme, čo je na hovno! Miška bude mať iba 30 hodín, takže uvažuje nad druhou prácou, čiastočným úväzkom na pár mesiacov, aby čo-to zarobila pre letom, kedy chceme naplno spoznávať kanadskú prírodu!

V práci ide všetko po starom, jedinou novinkou je umývač riadu, Ind Ari, ktorý doposiaľ robil u nás dva dni v týždni, teraz má robiť 5 (vrátane víkendov). Ari je pomalý, asi 120-130 kg chlap, ktorý si berie každú hodinu asi 15 minútové prestávky na prezeranie videí vo vedľajšej miestnosti s odôvodnením, že je unavený. To sme ale všetci. V tomto biznise sa prestávky nepoznajú. Som zvedavý, ako bude pokračovať, zatiaľ nestihol všetko porobiť ani jeden deň a vždy nechal dosť veľkú kopu na druhý deň.

Cez víkend boli chalani s Heňou odtestovať nové auto v Banffe, v stredisku Suhnsine, kde im vyšlo prekrásne počasie a všetci boli nad mieru spokojní. Dokazujú to vysmiate a slnkom zaliate fotky z centra. Nepríjemne ich prekvapila cesta nazad, kedy zistili, že im v aute nefunguje kúrenie, čo prestavuje v zime veľký problém, najmä vzhľadom na fakt, že plánujú týždňový výlet v polovici februára do Vancouver-u a bez kúrenia to v žiadnom prípade nepôjde . Ihneď konktovali predajcu, ktorý im sľúbil, že všetko dá do poriadku, no uvidí sa.






V nedeľu 1. Februára management pripravil vianočnú firemnú párty, v jednom z mestských podnikov. Chcel som byť pripravený, tak som urobil kotlíkový guláš, v obchode kúpil dva kusy hovädzieho steaku. Všetko vyšlo podľa predstáv. Táto nedeľa bola venovaná NFL a Superbowlu (finále amerického futbalu), takže všetky stanice sa zbláznili a venovali sa zápasu. Počas prestávky prišla Heňa s Nojpom. Miška kvoli zápasu pracovala a ja som o siedmej odchádzal do mrazivej noci. Bol som veľmi príjemne prekvapený tím, že všetok alkohol bol zadarmo, okrem frťanov. Zadarmo boli dokonca aj taxiky z podniku. Od barmana som dostal lístok, ktorý dostal taxikár. Všetko hradila spoločnosť. Akcie sa zúčastnili tri podniky, vrátane nášho, ktoré vedú rovnakí majitelia. Príjemným spestrením bolo karaokre a biliard. Počas párty sa vymenili vianočné darčeky zo Secret Santa, kde som od Lauren dostal sadu pohárov Sons of Anarchy, tak ma potešila a príjemne prekvapila. Zábava bola, aj sa potancovalo a o jednej prestali nalievať a ľudia začali odchádzať domov. S kolegom Mitchom sme ešte na hodinu zbehli do klubu HIFI, kde sme potrsali a o pol tretej som nasadol do taxíka a spokojne išiel domov. Akcia na jednotku!

Sada pohárov ako vianočný dar od môjho Secret Santu




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára