štvrtok 19. februára 2015

22. týždeň v Kanade (9.2-15.2.2015) Wurst a West Bragg Creek

Život v Kanade nie je taký, ako si mnoho ľudí myslí. Globálne život v cudzine nie je žiadna výhra – iný jazyk, iné zvyky, iné prostredie. Ani Calgary nie je výnimkou. Z prvotného boom-u sa dostávame všetci do stavu rovnováhy, kedy sme ako tak zabehnutí v práci, vyznáme sa v meste a vieme ako to tu funguje. Okrem toho sa však život v Calgary nijako nelíši od života v Bratislave. Človek chodí každý deň do práce, platí účty a počas voľna sa snaží nejako zabaviť. Nikomu z nás pečené holuby do pusy nep dajú, nič tu nie je zadarmo, skôr naopak, všetko je tu drahšie ako u nás doma. Život v Calgary je pre nás veľkou skúsenosťou a spôsobom ako spoznať život na Západe, mentalitu ľudí a kultúru za „veľkou mlákou“ .

Novinkou tohto týždňa je Miškina nová práca. Nastúpila na čiastočný úväzok do Wurstu, čo je nemecká reštaurácia (už podľa mena), respektíve skôr podnik a bar. Ťažko charakterizovať, čo Wurst vlastne je – to je takým miestnym špecifikom -  u nás poznáme diskotéky a čisto tanečné miesta (Uniqe, Sub club, ...), no tu ľudia chodia v v piatok a sobotu vyfešákovaní do podnikov ako je Wurst, kde hrá hlasná hudba, ale kde sa i varí a tancuje. Víkendy sú tam desiatky ľudí, hrá hudba a DJ drží ľudí v rytme. V menú je samozrejme okrem nemeckej klobás aj steak, hamburger, „halušky“ – respektíve niečo im veľmi podobné (btw. Varí sa tu výborne) a pri kvantách ľudí tu musí perfektne fungovať aj kuchyňa.  Miška bola v piatok, nedeľu a pondelok. Piatok veru sama hovorila, že mala čo robiť a musela sa obracať, kým sa trochu zorientovala, no zvládla to a v nedeľu po práci už hovorila – pohodičká. Držím jej palce, ale je šikovná, takže to bez obáv zvládne.


Ja som mal „pondelok, prečo nevariť aj počas voľna?“ – druhý deň voľna, a rozhodol som sa urobiť si domácu pohodu a klídek. Dopísal som chýbajúce blogy. Urobil som slovenskú cesnakovú nátierku na kanadský spôsob – i keď sa tu nedajú nahradiť všetky ingrediencie, musel som zúžitkovať cesnak, čo mi poslali naši, nakoľko sa začína pomaly kaziť. Takže okrem gulášu a harule mi nátierka prišla ako ideálny spôsob využitia. K tomu som urobil trochu francúzskej cibuľovej polievky, nakoľko som mal v chladničke otvorenú fľašu bieleho vína a cibuľu, takže mi to všetko zapadlo. Mišku som bol počkať do práce a prelomovo sa mi podarilo zaliesť do postele už o jedenástej – keďže mám také noblesné ciele, musím vstávať skoro, aby som stíhal.

Na skorom vstávaní tvrdo pracujem a napiek veľkému boju sa mi v stredu aj štvrtok podarilo vyhrabať sa z postele už o pol desiatej. Tak ihneď po rannej káve som sa vrhol na ruštinu, takže misia splnená. Vo štvrtok som sa vybral do Staples, kde som kúpil veľkoformátový papier na motivačný plagát, o ktorom som minule písal, no mojim hlavným cieľom bolo zohnať Micro SD pamäťovú kartu do novej kamery. Za 28 CAD som našiel v zľave 32 GB Verbatim-ku, tak som bol s nákupom spokojný.

Sobota sa niesla v téme Valentína, lásky a množstva čevernej farby v meste i na TV obrazovke. S Miškou sme boli v práci, no u mňa sa očakaváný nával ľudí nedostavil, takže bola bezproblémová sobota. Večer som dal Miške malý darček v podobe maličkosti z Victoria Secret  a zopár drobností. Som rád, že si rozumieme a tento „sviatok zaľúbených“ nás zbytočne netraumatizuje, vymeníme si pár drobností  a viac si povieme slovami ako darmi!

Koniec týždňa sa zas nebezpečne priblížil a stým aj Miškina prvá pracovná nedeľa. Chalani mali voľno, takže každý niečo navrhol, Boris prišiel s basketbalom v hale, Dušan s bežkovaním. Nakoniec môj hlas rozhodol pre bežky. Chalani zvolili miesto – West Bragg Creek a už sa išlo. Najskôr do MAC (obchod s outdoor vecami) požičať bežky a topánky (15 CAD/deň) a smer Bragg Creek. Cestou nás strašilo, že sme nevideli takmer žiaden sneh, no keď sme došli trasa bola súvislo pokrytá snehom. Podmienky neboli ideálne, palice sa nám šmýkali, pretože pod snehom bola ľadová pokrývka, no dali sme to. Napriek miestam, kde sme museli odopnúť lyže a prejsť kus pešo sme si tento deň veľmi užili. Boris stál na bežkách druhý a ja dokonca prvýkrát, takže sa to bez menších pádov neobišlo, no bol to pekný zážitok. Dali sme cca 7 km v pomalom tempe, takže myslím, že spokojní sme boli všetci. Večer pokračoval v športovom duchu a vychutnali sme si Zápas hviezd NBA. Ďalší fantastický deň v Calgary!







Na záver chcem dodať, že som v obchode s alkoholom (v Kanade sa dá kúpiť alko iba v špeciálnych obchodoch – podobne ako v USA) našiel Radler, čomu som sa veľmi potešil, pretože mi to veľmi chutí a v podniku stojí 0,5l prechovka v priemere 9 CAD (v likérke 3 doláre), tak som hneď kúpil tri plechovky! 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára