utorok 24. marca 2015

23. týždeň v Calgary (16.2.-22.6.2015) - Grotto Canyon Ice Walk

Trochu som študoval, tak sa poďme spoločne pozrieť na trochu histórie mesta. „Calgary” v reči pôvodných obyvateľov znamená čistá bystrina, alebo tok, čo je reflexia na rieku Bow river, ktorá delí mesto na dve časti. Pôvodne na území dnešného rozľahlého mesta stála Fort Calgary (pevnosť), kde sídlila jedna z prvých policajných staníc v okolí, ktorá mala dohliadať na okolie a zabrániť pašovaniu a predávaniu domácej whisky a iného alkoholu. Oblasť sa postupne rozvíjala, no boom prišiel po vrtoch a zistení, že Alberta je bohatá na ropu a zemný plyn. To znamenalo príchod investorov a populačnú ako aj urbanistický rozkvet, ktorý (teraz uz pomalším) tempom pokračuje dodnes. V meste sa stále stavajú budovy a je centrom ako aj základňou mnohých firiem zameraných na nerastné bohatstvo.

Náš kanadský príbeh pokračuje ďalej a ďalej sa tu radujeme ako i riešime problémy každodenného života. S každým ďalším dňom pribúdajú zážitky, nové skúsenosti. Dá sa povedať, že sa stále niečo učíme.

Chalani boli tento týždeň na NHL (Calgary hostilo Chárov Boston Bruins) a taktiež zažili morálny rozpor – fandím mestu, v ktorom bývam (som lokalpatriot) alebo fandím hosťom, pretože za ich tím hrá slovenský hráč? Každopádne hokej, ako i atmosféra sa im páčila. K tomu zohnali lístky za veľmi slušnú cenu, takže nie je o čom polemizovať. Naživo sa ide na hokej kvôli atmosfére, detaily sa pozerajú v televízii.

Dušan s Borisom konečne zistili, aký problém je s ich Chevy Venture. Mechanik im vysvetlil problém, ktorý spočíval v upchatí trubíc vedúcich naprieč autom. Pri tomto type aút (8-miestny van) sa tento problém považuje za bežný, takže k tomu, aby im fungovalo kúrenie a mohli uskutočniť výlet na západ do Vancouveru, boli o čosi bližšie. „Prefúknutie“ ich stálo 300 dolárov, čo je dosť, no vzhľadom na fakt, že kúrenie funguje si myslím, že obaja chalani sú spokojní.

Ja som si cez dni voľna poriadne oddýchol. Konečne som sa dokopal upiecť chlieb. Aby toho nebolo málo, moje rozhodnutie menú padlo na nedeľnú klasiku – pečená kačica, dusená kapusta a parená knedľa. Knedľa mi tentokrát na 100% nevyšla, no napriek tomu nebola suchá a „padla za vlasť“, naopak kačica sa vydarila na 105% a ani kosti z nej neostali. Vôňa domácej kuchyne bola cítiť až na chodbu. Mišiačik bol vo Wurste, tak si zaslúži poriadnu večeru/obed.







Miška sa vo Wurste pomaly začína zlepšovať, chytá sa na maličkosti, no ešte to nejaký ten piatok potrvá pokiaľ získa dokonalú vedomosť a prax s jej stanicou, ako i metódami v kuchyni. Napriek faktu, že nie je vyučený kuchár jej to ide a rýchlo sa dostane do tempa.

Na nedeľu padlo rozhodnutie pre krátky výlet za Canmore (na úpätie hôr), kde je malý výstup, tzv. Grotto Canyon Ice Walk, teda asi 3 km túra po zamrznutej rieke k zmrznutým vodopádom. Bola to príjemná prechádzka, kde som odtestoval moje Salomon-y a vydržali. Stúpali sme ďalej po rieke, no okrem výhľadu toku rieky na okolité hory sa to nekončilo, takže sme sa po hodine otočili a išli späť k autu. Miška bola vo Wurste, takže som medzitým upiekol narýchlo kilo rebier (zlo) a s Borisom sme zbehli do second-handu (Value Village), kde som prekvapilo našiel softshell-ovú bundu Columbia na turistiku za 18 CAD. Okrem toho, že jej chýba kapucňa je vo veľmi zachovalom stave a na turistiku výborne poslúži. Miška sa dozvedela, že má budúcu nedeľu voľno, tak sa teším a verím, že spolu niečo podnikneme, prípade budeme chystať veci na dovolenku na Kubu. A hľa, ďalší týždeň za nami!









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára