utorok 17. februára 2015

21. týždeň v Kanade (2.2.-8.2.2015)



Trochu beatiku k citaniu na tento tyzden, James Hayden – Something about you.


Začal sa február 2015 a dni plynú jeden za druhým, ide to fakt všetko veľmi rýchlo. Ciele som si nastavil, pomaly som ich aj začal rozvíjať. Úmyselne som napísal slovo pomaly. Ruštinu sa začínam učiť asi štvrtýkrát, fitku sa „úspešne“ vyhýbam. Medzi moje malé ciele vnikol jeden veľký – tým je rozhodnutie pozrieť sa na Nový Zéland. Nie ako turista, ale ako pracujúci plebs. V apríli 2015 sa otvorí kvóta na 100 miest a ja sa idem vážne uchádzať o jedno z týchto miest. Začínam študovať materiály, pripravovať dokumenty, študovať proces stíhnutia vyplnenia formulárov v dostatočnom čase. Znamená to teda dve veci. V Kanade neostávam, vzhľadom na imigračnú politiku súčasnej vlády a sťaženie podmienok o zotrvanie v krajine pre low skilled workers. Asi tu majú dosť veľa cudzincov a pred ďalšími zatvárajú dvere.


Moje malé subjektívne ciele mi zatiaľ nevychádzajú, skoré vstávanie je mojou veľkou nočnou morou. Nedokážem ísť spať ako normálny človek, nedokážem vstať ako normálny človek. Pre motiváciu som sa rozhodol vyrobiť si „motivačný plagát“, na ktorý si chcem napísať všetko, čo chcem dosiahnuť a postupne to budem škrtať. Verím, že keď tam každý deň uvidím: Uč sa ruštinu!, tak ma môj vlastný vnútorný tlak donúti vstať.  


Tento týždeň som začal intenzívne zháňať veci na dovolenku – cieľ bol šnorchel, okuliare, plutvy, etc. Najlacnejšie som našiel za 70 CAD, pri kúpe cez net za 56 CAD. Nič som nekúpil, skúšam ešte lustrovať inzeráty, prípadne veci z druhej ruky, no nič čo by ma zaujalo zatiaľ nenachádzam. Pri cesto po outdoor obchodoch som našiel malú zaujímavú knihu o základoch turistiky, tak som ju kúpil a po večeroch čítam (aspoň niečo pre moju ENG).

Minulý týždeň som písal, že chalani na svojom aute našli dosť kardinálny problém – nefungujúce kúrenie. Dokonca problémy môžu byť spôsobené nefunkčným tesnením hlavy motora. Mechanik im povedal, že ak toto bude tým problémom, oprava ich vyjde drahšie ako celé auto. Dušan s Borisom, teda skúmajú možnosti ako zistiť, kde je závada a ako sa s ňou vysporiadať. Zatiaľ im však Chevy nekúri, takže z týždňového výletu do VANcity (Vancouver) sa stáva iba teória, nakoľko v polovici februára je nebezpečné vyraziť na takú dlhú cestu bez istoty funkčnosti auta. Jedným z riešení môže byť vraj istý typ silikónovej tekutiny, ktorá by mohla tesnenia upchať, no je to opäť iba teoretické riešenie. Chalani teda celý týždeň riešia, vyvolávajú, zisťujú.

K našej kubánskej dovolenke sa pripojí zaujímavý kolega, malá kamera typu Go Pro, no z Číny za ľudskú cenu. Prišla mi SJ4000, vodostená minikamera, takže sa vytešujem na jej všeobecné využitie a kopu pekných fotiek a videii.



V práci ide všetko po starom, vzhľadom na zvýšené náklady v posledných týždňoch som sa rozhodol pre utiahnutie opasku a obmedziť zbytočné nákupy a rozmary, jednak vzhľadom na letné cestovanie po krajine + k tomu dovolenka na Kube a cesta na Zéland tiež nebude zadarmo (áno, počítam s tým, že sa do kvóty dostanem!!!). Určite nebudem žiť z čínskych polievok, ale každé ušetrené euro či CAD sa zíde. Miška celý týždeň makala ráno, ja večer, tak sme spoločnú voľnú nedeľu využili a vyrazili do mesta. Potrebovali sme zohnať nejaké letné veci na Kubu, keďže ich tu máme fakt mininum. V Chinooku sme čo-to zohnali (plavky, šortky), túto šancu som využil na valentínsky nákup, tak všetky strany ostali spokojné.

Večer sme sa stretli so známymi, ktorí pracovali s Mišiakom ešte počas housekeepingu a stretli sme sa v sushi reštaurácii Kinji sushi & grill. Musím povedať, že jedlo bolo vynikajúce, zodpovedali aj porcie, i cena. Podebatili sme a pred deviatou vyrazili domov. Pekné a chutné ukončenie týždňa!  


Nedeľná chutná večera






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára