sobota 20. júna 2015

Spoznávame Kanadu: Drumheller Valley!

Zaujímave oblasti od Calgary nie sú len smerom na západ do Banffu. Aj toto bol jeden z dôvodov prečo som začal hľadač knihu, o centránej časti Kanady a našiel som presne to, čo som potreboval. V MEC (outdoor obchod) som našiel knihu Najepšie jednodňové výlety z Calgary. Nová stála 25 CAD, takže som trochu posurfoval po internete a našiel som síce staršiu verziu, no za 2 CAD-y. Poštovné stálo síce 6, no aj tak som sa zmestil do 10 dolárov, takže spokojnosť!

Jednu z májovú voľnú nedeľu sme vyrazili smerom na severovýchod do Drumheller Valley. Cieľ bol pekný celodenný výlet, bez predpripraveného pevného plánu a veľkej fyzickej aktivity. Z knihy, ktorú som kúpil sme vedeli, čo sa v oblasti nachádza, takže hmlistá predstava, čo asi chceme vidieť bola. Do auta sme naskočili niečo po jedenástej na cca 130 km cestu do údolia. Šťastná náhoda chcela, že Miška zavolala, že v práci skončila skôr. Idálne načasovanie, vyzdvihli sme ju v práci a nabrali správny smer.

Krajina mi pripomínala Slovensko, dlhé nekonečné polia, ktoré rašili zeleňou a jedna rovná cesta po ktorej sme išli niekoľko desiatok kilometrov. Stretli sme jedno či dve minimestečká a oblasti/parkoviská/odpočívadlá pre RV (rekreačné vozidlá). Počasie vyšlo na jednotku a bolo príjemné viesť sa krajinou a sledovať obzor.

Cestou do údolia som si nevedel predstaviť, ako sa môže príroda náhle zmeniť. Z polí sme sa zrazu ocitli v Drumheller Valley, kde geografia a reliéf krajiny vyzerali ako z iného sveta. Drumheller je známy najmä nájdenými pozostatkami dinosaurov a skamelín X miliónov rokov starých. Touto identitou žilo aj mestečko, všade boli malé či väčšie sochy pradávnych tvorov, rôznych farieb a tvarov.

Prvá zastávka smerovala do (tak kanadsky:) A&W (fastfood), kde si chalani dali obed a nasmerovali sme si to do turistického visitor centra, ktoré sa nachádza pod najväčším umelým dinosaurom na svete a poviem Vám, že to bol riadny kus! V centre som dostal mapu okolia a pani za pultíkom mi ochodne vysvetlila, čo je zaujímavé, kam ísť, čo vidieť, čo sa dá v okolí podniknúť a odporučila i miestne pohostihnstvá.

Najväčší dinosaurus na svete (pod ním, áno ta malá búdka je turistické centrum)




Celé údolie sa nachádza na tzv. badlands (doslovný preklad zlá zem), ktorá je charakterizovaná ako suchý zemský povrch, ktorý je do veľkej miery a dlhodobo erodovaný vetrom a vodou. Typickými znakmi sú minimum vegetácie, strmé svahy a vysoké odvodňovanie. Aj z týchto dôvodov majú badlands svoje špecifické krajiné útvary ako kaňony, hoodoos a iné.


Na základe odporúčania sme išli pozrieť miestne Hoodoos, čo by som definoval ako vodou, vetrom, časom a tlakom vytvarované súsošie, okolo ktorého boli urobené ochranné chodníky. Boli o dosť menšie ako sa zdali na fotkách. Nad Hoodoos sa týčil malý kopček, na ktorý sme vystúpili a cvakli pár fotiek.



Reliéf a pohľad na badlands

Pohľad na Hoodoos z vrchu. Oproti malé parkovisko. Na fotke vidieť aj časť chodníkov.




Ďalšou zastávkou bol miestny vysutý most, ktorý slúžil už prvým prisťahovalcom, no jeho najväčší prinos bol v období ťažby. Dnes sú bane zasypané a o most sa stará albertská vláda a slúži ako jedna z turistických atrakcii ako i pripomienka dôb nedávno minulých.





Vysutý most nás nejako zvlášť nezaujal. Nastal čas spláchnuť smäd a vzhľadom na fakt, že teplomer v tejto suchej oblasti a tesne po obede ukazoval cez 30 stupňov, pivo a malé občerstvenie padlo vhod. Na základe odporúčanie (opäť) sme išli mimo mesta do krčmičky, ktorej budova v minulosti slúžila banníkom na administratívne účely. Cestou nás tabule upozornili, že cestou prejdeme cez 11 drevených mostov, čo sa aj stalo, vtipné!

Posledný cieľ, pre ktorý sme sa rozhodli bola vyhliadka na kaňony a badlands, niekoľko kilometrov za Drumheller. Výhľad bol jednoducho úžasný. Viac povedia jedine fotografie.







Celkovo bol deň strávený v Drumheller Valley úžasný. Skvelý výlet s priateľmi. Nepreplnené turistami, nič fyzicky náročné a nová skúsenosť s badlands. Paráda. Jediné, čo chcem ešte v prípade cesty týmto smerom absolvovať je miestne dinousarie múzeum, ktoré je TOP atrakciou v oblasti.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára