štvrtok 29. októbra 2015

Ako do Kanady? WSI a skupiny na FB a ich pomoc

Som veľmi rád, že som blog Misia Kanada dokázal písať počas celého pobytu v Calgary. Obsahovo som formu po cca pol roku zmenil, no písať o kanadských krásach som neprestal. Dva príspevky mám rozpísané už dlhšie a ešte pred vycestovaním z domova chcem napísať dva krátke príspevky a čiastočne ukončiť písanie o Kanade. Prvým je krátka komparatívna analýza, stučný opis rozdielov a návrat na Slovensko. Tým druhým je stať o Kanade, jej špecifikách a pomoc pre laikov.

Za posledné dva roky, počas ktorých som riešil pobyt v Kanade som čerpal info z troch hlavných zdrojov. WSI a dve FB skupiny. Ak však niekto chce ísť do zahraničia, základný a prvý zdroj je hociktorý vyhľadávací engine, google napríklad. Hodiny a hodiny čítania, zapisovania, porovnávania. Bez toho, aby si záujemca o pobyt či štúdium v zahraničí urobil domáce úlohy nemá nárok ani právo niečo sa pýtať, respektíve žiadať rady či informácie od niekoho iného.

Ako do Kanady? 
Agentúra? Načo, pomôžte si sami s WSI!

Nemienim robiť reklamu žiadnej agentúre, no faktom ostáva, že bez agentúry by som sa asi ťažko ocitol opäť za ocenánom. Agentúra Work and Study International (WSI) je fantastickým a bezplatným zdrojom informácii nielen o Kanade, ale rovnako o Novom Zélande, Austrálii či Dánsku. Nešpecializujú sa iba na programy Working Holiday, ale pomáhajú aj so štúdiom v zahraničí.

http://www.pracavkanade.sk
https://www.facebook.com/studiumapraca/?fref=ts

WSI má samozrejme svoju FB stánku, kde sa ľudia pýtajú a odpovedajú, pomáhajú s riešením problémov a detailne vysvetľujú všetky kroky k tomu ako víza do zahraničia získať. Ako sa hovorí, WSI vám ukážu dvere, vy ich musíte otvoriť. Agentúra teda sprostredkuje informácie, novinky, zmeny a rady ako získať Working Holiday či študijný pobyt. Je na konkrétnom človeku ako sa pripraví na otvorenie kvóty, čo je najdôležitejšia časť celého procesu a aké rýchle prsty má.

S Andrejkou a Zuzkou z WSI som bol v emailovom, rovnako i osobnom kontakte. Stretli sme sa v Bratislave, kde sme riešili detaily, ponuky a naše možnosti. Skvelý prístup, priateľské prostredie, reálne skúsenosti zo zahraničia a profesionalita. Fakt, že dievčatá pomáhajú zadarmo ma prekvapil a úprimne, neveril som tomu, no je to pravda. WSI získava prostriedky na svoj chod pomocou sprostredkovania leteniek, poistenia, štúdia s tým, že cena pre konečného zákazníka nie je vyššia ako keby ste si všetko zabezpečili sami. Dokonca štúdium s ich pomocou lacnejšie ako bez nich. Kľudne si to overte!  WSI každému odporúčam!

Slováci v Kanade a Česi a Slováci v Calgary

https://www.facebook.com/groups/svkcan/
https://www.facebook.com/groups/CzechandSlovakCalgary/

Dve FB skupiny ako akási encyklopédia informácii, interné fórum a rozhovory našincov v Kanade.
Slováci v Kanade je skupina založená na zdieľanie informácii, je zdrojom dôležitých web linkov pre nových členov. Zakladateľka Lucka managuje túto skupinku Slovákov a Čechov, ktorí v severnej Amerike bývajú dlhodobo, majú trvalé pobyty, často deti, takže ich nazvem "staršie pušky". Skúsení migranti vedia poradiť v mnohých aspektoch života, riešia sa tu slovenské recepty bez slovenských surovín. Časté sú diskusie o spôsobe života, rozdielnosti národností, kultúry a pod.

Druhá menovaná sa priamo vzťahuje na miesto bydliska. Podobné skupiny našincov sa dajú nájsť pre takmer každé veľké mesto. Častá je inzercia, rady, kde čo kúpiť, hodnotenia reštaurácii, dohadovanie stretnutí, ponuka či hľadanie ubytovania a práce a v neposlednom rade výjazdy do prírody - zdieľanie auta pre rôzne výlety.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára